Sunday 20 January 2013

sunnuntaina

Yritän ottaa niskasta ja opinnoista kiinni ja menin tänään koko päiväksi kirjastolle. En tehnyt paljon mitään opiskelujuttuja mutta muita tärkeitä kyllä. Kai se siitä lähtee. Matkalla yliopistolle en ylittänytkään Pitkääsiltaa vaan Eltsunlahden jäätä pitkin.


valo oli tänään erilaista kuin eilen (ehkä kellokin oli eri verran?). tänään se oli jo melkein valkoista, eilen ei sittenkään vaikka olisin toivonutkin. pariisissa talvivalo oli valkoista ja sitä kaipaan, vaikka suomessa kaikki valo on aina rakasta.


otin minustakin kuva: "olin ulkona. kävelin jäällä. oli aika kylmä, puin vähän kerroksia. otin tämmösen kuvan koska muillakin oon nähnyt ja nää on musta aika kivoja."

Välillä kävin sunnuntaikahvittelemassa Fazerilla. Kukaan ei lähtenyt mukaan, mutta menin silti. Söin tirolilaisviinerin ja santsasin kahvia, vaikka en tiedä, olisinko saanut. Aina ennenkin on Fazerilla saanut.

Huomenna matkustan Jyväskylään taas. Kun olen Helsingissä, olen kotona ja Jyväskylä tuntuu olevan niin kaukana. Kun olen siellä, en tahtoisi millään lähteä pois ja Helsinki tuntuu samalla tavalla yksinäiseltä ja kiireiseltä kuin silloin melkein kymmenen vuotta sitten, kun muutin tänne ensimmäisen kerran. Välillä mietin, voisinko joskus vielä kotiutua johonkin muualle, johonkin pienempään. Tai mikä olisi sellainen syy, että muuttaisin. 

Yliopistolla olemisesta nautin, enemmän kuin yksin puurtamisesta. Hyvistä luennoista ja opiskelukavereista ja söpöistä tutkijapojista. Harjukaupungistakin pidän, osa-aikakämppiksestä ja pikkukoirasta ja erilaisista perspektiiveistä myös.

No comments:

Post a Comment